Familiebezoek in Peñaparda

3 november 2014 - El Encinar, Spanje

Het weekendje weg, zoals ik het eerst omschreef, werd uiteindelijk een soort van familiebezoekje aan oma's, opa's, tantes en ooms. Op zich wel grappig, de hele familie van Nacho woont in Peñaparda (want zo heet het plaatsje waar we heen gingen) en hij woont zielsalleen in El Encinar. Best raar, want ze hadden daar gewoon een eigen huis en hij kende daar vrijwel iedereen (net zoals hier). Ik heb het daarom maar gevraagd en het bleek toen hij geboren was, zijn zussen nog thuis woonden en er niet genoeg kamers in het huis waren. Daarom gingen ze verhuizen naar El Encinar. Eigenlijk elk weekend met een extra vrije dag gaan ze daarheen. Het dorpje is weer heel anders dan El Encinar. Veel meer wat je je bij een Spaans dorpje voorstelt. Er staan ook foto's van het dorpje tussen de foto's trouwens. De tweede avond was erg speciaal. Veel familieleden kwamen gezellig in het knusse huisje van de ouders van de moeder van Nacho om wat te eten, dacht ik. Er stonden allerlei gerechten op tafel en ik at erg veel, maar ja ik had honger. Toen alles op was zei Nacho tegen mij: Nu komt de tweede gang. Ik had me eigenlijk al volgegeten, maar het bleek dus een viergangendiner te zijn. Uiteindelijk heb ik heel beleeft alles even geproeft. Het was een bijzondere ervaring, maar blij om weer terug in El Encinar te zijn.

Luuk

1. Hanny:
    3 november 2014
    Luuk leuk om weer te lezen wat je hebt meegemaakt dit week-end. En lekker eten volgens mij.
    Moet ik me al op een fam. week-end voorbereiden????
    Het blijft toch bijzonder dat je dit hebt kunnen doen.
    Ik ga morgen weer twee dagen naar je jongste nichtje.
    Volgens mij bij jou nog steeds mooi weer, hier had je een uur in de regen moeten fietsen.
    Veel plezier maar weer met alles wat je gaat doen. liefs
  2. Natas:
    3 november 2014
    Weer een leuk verhaal, Luuk!
    Grappig hoor! Lekker eten!
    Ach... Ik heb wel een dieetadvies voor je klaar liggen als je thuis bent! Een kerstdiner met 1 gang en uiteraard geen oliebollen met oud en nieuw!!;)
    Liefs, Natas
  3. Ineke wilkeshuis:
    4 november 2014
    Wat leuk dat je ons steeds op de hoogte houdt , Luuk.
    Je maakt heel wat mee, wat een ervaringen allemaal!
    Fijn dat het Spaanse eten goed in de smaak valt.
    En nu weer aan het werk op school.
    Liefs van ons.
  4. Dilip:
    6 november 2014
    Luuk! Klinkt leuk allemaal! En dat Spaanse eten is heerlijk! Fijn dat het je goed bevalt. Geniet ervan! Gr Dilip & Tamara