Voor het eerst naar school

15 oktober 2014 - El Encinar, Spanje

Vandaag ben ik voor het eerst naar school geweest in Spanje. Het was maar vijf minuten lopen (dus niet zo vroeg eruit) en ook heel anders dan in Nederland. In Spanje hebben ze elke dag dezelfde schooltijden en allemaal een eigen rooster. Tussenuren bestaan hier niet. Op momenten dat je aan je Nederlandse werk mag werken, dan mag je niet naar huis, maar ben je op school. De lessen zijn natuurlijk in het Spaans, wat het vrij lastig maakt. De docenten kennen maar een paar woordjes Engels. Morgen heb ik het vak Engels, dus ik ben benieuwd. Wiskunde is hier totaal anders. Ik snap er echt helemaal niks van en dan gaan ze het mij in het Spaans nog eens proberen uit te leggen.

Luuk

1. Hanny:
    15 oktober 2014
    Hoi Luuk,
    Dus niet zoveel vrije tijd begrijp ik hier uit.
    Je doet je best en in het Spaans is erg lastig, misschien morgen met de docent die Engels geeft beter. Kun je met die andere jongen uit Nederland wel samen iets doen op school?
    Liefs
  2. Lars van Arkel:
    17 oktober 2014
    Hé luuk,
    Het is wel een verandering toch, om niet eerst een uur naar school te fietsen. Wel balen dat je er niks van begrijpt, maar ik denk wel dat dat over een maand wel over is.
    Veel plezier nog.
    Lars